Friday, July 3, 2009

Jatuh Motor ;(

Jatuh... Hari Rabu yang lepas hari pertama dalam bulan Julai 2009, aku jatuh... Jatuh motor. Sakit? Tidak terperi rasanya. Diikutkan, memanglah trauma. Masa tu aku dalam perjalanan ke tempat kerja. Entah mengapa, tiba-tiba aku hilang kawalan sewantu nak masuk ke simpang. Nasib baik takde kereta lain langgar, kalau tak dah jadi arwah @ o.k.u. laa agaknya.


Faktor penyebab? Ada banyak kemungkinan;
(1) Terlalu laju - nak cepat kononnya;
(2) Jalan basah - sebab malam sebelum tu memang hujan lebat giler;
(3) Keadaan motor - selalu ada orang yang checkkan;
(4) Ingkar prosedur - tidak menggunakan kemudahan brek dengan sewajarnya
(4) Dan lain-lain yang berkaitan

Akibat dan kesakitan yang terpaksa ditanggung ; Luka kecil pada kaki kanan, lutut kanan, pinggang kanan(lebam2 - semalam beru sedar). Itu semuanya taklah aku kisah sangat, tapi yang paling perit, bibir bawah kanan cedera teruk - kena jahit. 2-3 jahitan. Memang perit... Perit... Perit... Nak makan pun susah, bercakap pun susah, muka pun tak cun lagi... ;(

Pengajaran yang diterima ; Berhati-hati di jalan raya. Laju pun laju, janji selamat. Sentiasa pastikan motor dalam keadaan baik.

*** Esok kene gi klinik, ubat dah nak habis. Bibir masih lagi perit, pedih, ngilu...
*** Camne nak gi keje ek!!